Social media advertising

Met hedendaagse communicatiemiddelen.

In de wereld van vandaag is social media niet meer weg te denken. Iedereen zit op Facebook, Instagram, TikTok of LinkedIn. Dat betekent dus ook dat er een breed publiek op deze kanalen zit. En daar wordt het interessant. Daar liggen de kansen. Als je een onderneming hebt en je bied bepaalde producten aan, dan wil je natuurlijk een zo breed mogelijk publiek bereiken. Dit kan ervoor zorgen dat jouw omzet op een acceptabel niveau komt en jouw onderneming bestaansrecht heeft.

Social media advertising
Social media adverteren uitbesteden

Aan de slag

Effectief: social media adverteren

Adverteren op één of meerdere van deze social media kanalen kan daarom zeer interessant en lucratief zijn. Het is daarbij wel van belang dat je eerst in kaart brengt wat jouw doelgroep exact is en hoe jij jouw producten aan de man wilt brengen. Lukraak adverteren is hierbij natuurlijk af te raden. Als je halsoverkop begint met links en rechts adverteren op diverse social media – zonder achterliggende gedachte – dan bereik je meestal niet het gewenste resultaat. Een goed marketingplan, of met andere woorden een goede verkoop en advertentiestrategie, is iets wat je zeker nodig bent om de omzetten te zien stijgen. Zoals genoemd is het om te beginnen van belang dat je weet wat je doelgroep is. Wellicht heb je een product waarbij dit een simpele optelsom van 1 + 1 = 2 is. Maar er zijn veel producten die aangeschaft en gebruikt kunnen worden door een hele diverse groep mensen. Waar moet jij je dan specifiek op richten als je serieus wilt adverteren?

Een succesvolle start van social media advertising

Social media advertising uitbesteden

Wil je een professionele marketingcampagne opzetten die rekening houd met al het bovenstaand genoemde? Dan is het wijsheid om het adverteren op social media uit te besteden. Door dit over te laten aan professionals weet je dat jouw advertenties op de juiste kanalen komen. Bij BuildSocial is het uitgangspunt voor een samenwerking altijd een vrijblijvende analyse van jouw kanalen. Vraag hem daarom eenvoudig en gratis aan.

Waarom BuildSocial?

Wij leggen het uit.

Wij van Buildsocial kunnen je helpen. Ten eerste met het vaststellen van een geschikte doelgroep om je op te richten. Als je geld steekt in een marketingcampagne, dan is het natuurlijk wijsheid deze te richten aan de grootst mogelijke groep potentiële kopers. Op die manier is je terugverdientijd het kortst.

Door de vele varianten social media zie je wellicht door de bomen het bos niet meer. Wij kunnen je adviseren welk type social media het meest geschikt is voor jouw business en bijbehorende doelgroep.

Je kunt kiezen uit verschillende pakketten qua adverteren. Wil je het eerst eens rustig aanpakken? Dan snappen wij dat uiteraard volledig. Je kunt dan vrij basic op een laag pitje starten.

Wil je op een gegeven moment uitbreiden met je advertenties? Dan hebben wij daar sowieso het passende aanbod voor beschikbaar. Alles gaat uiteraard in nauw overleg met jouw als onze klant.

Jouw social media advertising uitbesteden

Voor welk kanaal ga jij?

Kansen benutten met social media adverteren

Het inzetten van bedrijfsprofielen

Naast het plaatsen van advertenties op diverse social media kanalen, kan het ook interessant zijn om profielen aan te maken. Dit kan bijvoorbeeld op het kanaal LinkedIn. Op LinkedIn kun je een professioneel bedrijfsprofiel aanmaken. Potentiële klanten kunnen je hier vinden en zich aanmelden als volger.

Hetzelfde kan met kanalen op Facebook en Instagram. Via al deze kanalen kun je veel informatie over jouw bedrijf en bijbehorend aanbod delen. Mensen kunnen je via die weg ook vragen stellen over de producten of diensten. Je wordt veel toegankelijker voor veel meer mensen dan voorheen.

Wij kunnen input voor deze profielen verzorgen. Dat betekent dat wij zorgen voor inhoud op de bedrijfspagina’s. Samen met jouw als klant kunnen we vast stellen of er bijvoorbeeld eens per week of maand iets gepost moet worden.

Jij als klant hebt de mogelijkheid eerst de post te bekijken en goed dan wel af te keuren voordat deze online gaat.

Veelgestelde vragen over social media advertising

Wij zetten de antwoorden op een rij.

Wat kost social media advertising?

De kosten van social media advertising kunnen erg verschillen. Adverteer je bijvoorbeeld op Facebook of op Pinterest, zij gebruiken namelijk niet dezelfde tarieven. Wat je wil uitgeven ligt totaal aan je budget. Je kan ervoor kiezen om een dagelijks budget in te stellen. Er wordt dan niet meer uitgegeven dan het aangegeven bedrag. Wanneer je ervoor kiest om social media advertising uit te besteden dan komen de kosten van de partij waar je het uitbesteed hier natuurlijk bij op.

Hoe effectief is social media advertising?

Er zijn erg veel social media kanalen, deze kanalen hebben erg veel gebruikers en daarom is adverteren via deze kanalen soms erg interessant. Social media advertising zorgt voor meer naamsbekendheid, meer bezoekers op je website en zelf meer conversie zonder dat de kosten hiervan erg hoog zijn. Over het algemeen is social media advertising erg effectief, dit ligt er natuurlijk wel aan welk product/dienst je verkoopt en via welk platform je adverteert.

Hoe werkt social media advertising?

Wanneer je begint met het adverteren op social media heb je nog geen data over je doelgroep. Je zal dus eerst deze data moeten verzamelen. Door een advertentie online te zetten via een gekozen platform kun je data verzamelen. Hierdoor krijg je een beeld van je doelgroep. Deze data kun je verwerken in toekomstige campagnes zodat je voortaan gerichter kunt gaan adverteren en meer kunt focussen op conversie.

Wat is social media advertising?

Het woord zegt het al, het is adverteren maar dan op social media. Denk dan aan Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. Door gebruik te maken van social media advertising krijgen je social media campagnes of andere marketingactiviteiten een boost. Het bekendste social media platform voor adverteren is Facebook. Je kan je advertenties inzetten voor meer naamsbekendheid, meer bezoekers of juist meer conversies.

Wat is het voordeel van social media advertising?

Het belangrijkste voordeel is dat je gelijk zichtbaar kunt worden op de verschillende kanalen. Daarnaast is het altijd duidelijk wat jouw investering heeft opgeleverd, omdat de verschillende kanalen dit inzichtelijk maken. Zo kun jij kosten en opbrengsten naast elkaar leggen om de campagnes en resultaten tijdens social media beheer verder te optimaliseren.

Welke vormen van social media advertising zijn er?

De soorten van social media adverteren zijn per kanaal verschillend. BuildSocial kan jou gedegen advies geven over de verschillende vormen voor de kanalen Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest