LinkedIn is bij uitstek het social media kanaal dat zich richt op de zakelijke markt. Wanneer jouw doelgroep zich op deze markt bevindt, is het een must om LinkedIn mee te nemen in jouw social media strategie. Heb je zelf geen tijd om regelmatig berichten te plaatsen of wil je adverteren en/of leads binnenhalen maar heb je geen idee hoe je dit moet aanpakken? De LinkedIn specialisten van BuildSocial staan voor je klaar!
Wanneer je het bereik van jouw zakelijke LinkedIn pagina wilt vergroten, is het van belang om regelmatig te posten. Hierdoor laat je het algoritme van LinkedIn zien dat jouw bedrijf actief is op dit social media kanaal én dat jij regelmatig content deelt die interessant is voor jouw doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld een hoogste punt zijn of de oplevering van een mooi (bouw)project. Ook het aantal likes en reacties wegen mee aan het bereik dat een post genereert. Hoe meer likes en reacties, hoe meer het bericht wordt getoond in de tijdlijn van andere gebruikers en hierdoor meer bereik genereerd. Wil jij het bereik van jouw zakelijke LinkedIn pagina ook vergroten? Ga dan aan de slag met een LinkedIn specialist van BuildSocial!
Benieuwd naar de mogelijkheden voor LinkedIn voor jouw organisatie? Vraag de kosteloze Social Media Scan aan. Hierin analyseren onze LinkedIn specialisten jouw pagina en komen terug met concrete kansen en optimalisaties om het maximale uit jouw pagina te halen!
Gericht adverteren en/of leads binnenhalen op de zakelijke markt.
Uit onderzoek van Hubspot is gebleken dat LinkedIn 277% effectiever is dan Facebook en Twitter als het gaat om het binnenhalen van leads. Met de uitbreide targetting mogelijkheden binnen LinkedIn adverteren is het dan ook mogelijk om een zeer specifieke zakelijke doelgroep te bereiken. De LinkedIn specialisten van BuildSocial doen onderzoek naar jouw doelgroep en stellen op basis van deze informatie de juiste doelgroep in. Wil jij met jouw advertentie middelgrote bedrijven (11 tot 50 medewerkers) in de bouw benaderen? Of personen die jouw website eerder bezocht hebben, een advertentie tonen met informatie van een specifieke pagina die zij op de website bezocht hebben? De LinkedIn specialisten van BuildSocial regelen het voor jou!
Veelgestelde vragen
Onze LinkedIn specialist legt het uit.
De taken van een LinkedIn specialist kunnen erg verschillen. In het algemeen zorgt een LinkedIn specialist ervoor dat je van alle LinkedIn taken wordt ontzorgd. Een LinkedIn specialist houdt zich bezig met het optimaliseren van je LinkedIn profiel, het bedenken en plaatsen van posts, het uitvoeren van campagnes en nog veel meer.
De kosten van een LinkedIn specialist kunnen erg verschillen. Dit ligt er helemaal aan op welke manier je het uitbesteed en hoeveel je wil uitbesteden. Je kan iemand in loondienst nemen of bijvoorbeeld een externe partner zoals BuildSocial inschakelen. Hoeveel je wil uitbesteden zal ook verschil maken in de kosten. Wanneer je alles omtrent LinkedIn wil uitbesteden zal dit veel meer kosten dan alleen het uitbesteden van LinkedIn adverteren.
Dit kan erg verschillend, dit ligt er totaal aan wat jou wensen en ambities zijn. Wil je alleen het adverteren op LinkedIn uitbesteden of ook het organische gedeelte dus het bedenken van posts etc. Bij BuildSocial heb je verschillende pakketten hier horen natuurlijk verschillende prijzen bij. Hoe groter het social media pakket hoe meer tijd een specialist besteed aan jouw LinkedIn.
Er zijn meerdere redenen om een specialist in te schakelen. De twee voornaamste redenen zijn kennis en tijd. Een specialist heeft veel kennis van zijn vakgebied, hij kent alle ins and outs en is op de hoogte van die nieuwste trends. Een specialist weet dus goed wat werkt en wat niet werkt. De andere reden is tijd. Wanneer je als bedrijf bezig wil met social media gaat hier namelijk erg veel tijd in zitten, dit wordt vaak onderschat.
Onze kanalen op een rij
Welk kanaal ga jij uitbesteden?