De eerste introductie voor Nederland met een visueel kanaal, dat was Instagram. De vroege aanwezigheid in onze maatschappij zorgt voor een sterk netwerk met een fors aantal gebruikers. In totaal maken er ruim 5.600.000 Nederlanders bijna dagelijks gebruik van dit kanaal, waardoor het zich na Facebook met het meest populaire platform van ons land mag noemen.
Blink uit met fotografie
Er zijn weinig zaken wat een mens meer kan inspireren dan een prachtige foto. Men heeft direct een gevoel van de mogelijkheden en kan inbeelden hoe dit voor hem of haar van toepassing kan zijn. Het is dan ook bijna overbodig om te zeggen dat Instagram bij uitstek een sociaal media kanaal is om in te zetten voor bouw en woon gerelateerde bedrijven. Let wel, de levensduur van een post op Instagram is niet dermate lang. Een story is immers 24 uur beschikbaar, daarentegen heeft een ‘gewone’ post in jouw profiel een gemiddelde levensduur van 21 uur. Dit is de tijd dat de post actief in beeld is bij jou volgers, een post blijft echter zo lang als jij wilt beschikbaar op jouw profiel.
Focus op jouw passie
Wil jij je weer volop focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten? BuildSocial ondersteunt jouw in het structureel onderhouden van Instagram.
Verbinden met de juiste hashtag.
De functionaliteiten van Instagram combineren twee marketingstrategieën, namelijk push en pull. In de basis worden jouw berichten gepusht in de tijdlijn van jouw gebruikers. Echter biedt het kanaal ook een zoekfunctie, waardoor gebruikers informatie kunnen aanroepen (pull) welke matcht met hun interesses. Desondanks scharen wij Instagram vooral als passend voor een push strategie.
We spraken er al eerder over: de levensduur van jouw bericht. Binnen het platform van Instagram zijn er twee mogelijkheden. Het plaatsen van een bericht welke tijdelijk beschikbaar is: een story. Deze berichten worden direct in de top van het beeldscherm beschikbaar gesteld voor bezoekers. Door de snelle toegankelijkheid en de ‘nood’ om de stories te bekijken zijn ze populair onder de gebruikers. Na 24 uur worden de berichten automatisch verwijderd.
Daarnaast zijn er de berichten welke geplaatst worden op jouw profiel. Dit type bericht is de eerste waar Instagram ooit mee gestart is en daarom nog altijd populair bij eigenaren van een account. Deze berichten komen automatisch in de tijdlijn van jouw volgers en kunnen extra getriggerd worden op basis van hashtags. Door het combineren van een ‘#’ met een zoekterm, wordt jouw bericht ook buiten jouw profiel beschikbaar. Bijvoorbeeld wanneer gebruikers zoeken naar inspiratie, foto’s of nieuwe accounts, maar er zijn ook gebruikers welke deze hashtags volgen. De juiste hashtag toevoegen biedt dan ook de mogelijkheid om het bereik van jouw berichten te vergroten. Instagram beheer zorgt ervoor dat jij het maximale uit het kanaal haalt.
Populaire hashtags op Instagram zijn:
#wonen
#interieur
#tuin
#keuken
Instagram stories of liever posten?
Snel schakelen en starten met bereik generen. Klinkt dit als muziek in jouw oren? Dan is adverteren op Instagram het overwegen waard! Op basis van doelgroepen, interesses, maar ook remarketing bereik jij zowel nieuwe gebruikers als mensen welke wellicht al bekend zijn met jouw product of dienst. Zodoende start jij relatief snel met het bouwen van jouw fanbase. Allemaal op basis van een sterke kosten/opbrengsten verhouding! Wederom heb je de keuze tussen twee verschillende type berichten: posts en stories. Kies jij voor een snelle trigger in een storie om mensen naar jouw website of account te leiden? Of toch liever een uitgebreider bericht om gebruikers uitgebreid de tijd te geven om geïnspireerd te raken?
Ben je al bezig om jouw bedrijf online op de kaart te zetten, maar wil het niet vlotten? BuildSocial analyseert kosteloos jouw sociale kanalen en voorziet je van een concreet advies. Alles vrijblijvend! Naderhand aan jou de keus: wil je Instagram uitbesteden aan een specialist of toch liever in eigen beheer houden?
Uit recent onderzoek van Newcom (Nationale Social Media Onderzoek 2019) blijkt dat het gebruik van Instagram onder Nederlanders blijft stijgen. Zo is het gebruik in 2019 met ruim 20% gestegen ten opzichte van 2020, wat neerkomt op 4,9 miljoen. Hiermee is Instagram naar de 4de plek gestegen van de meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Met name de stijging in gebruik maakt dat een goede Instagram strategie een interessant onderdeel is binnen jouw marketingmix.
Instagram marketing kan op verschillende manieren worden toegepast. Wil je op de organische manier bezoekers naar jouw pagina en website trekken, of kies je ervoor om op Instagram te adverteren.
Het meest gangbare om mee te starten is het plaatsen van reguliere berichten op de Instagrampagina van jouw bedrijf (organisch). Hiermee bouw je al een mooie basis op en laat je de doelgroep zien dat jullie Instagram wel degelijk als een interessant kanaal zien om projecten en nieuwtjes op te delen. Bij het plaatsen van deze berichten op Instagram maak je gebruik van zogehete hashtags. Hiermee zorg je er weer voor dat jouw berichten ook door de potentiële doelgroep gevonden kunnen worden. Wanneer je een goede basis hebt staan met jouw Instagrampagina is de volgende stap naar Instagram adverteren snel gemaakt!
Wil je Instagram beheer uitbesteden, maar eerst zeker weten waar de verbeterpunten voor jouw Instagram liggen? Vraag dan een vrijblijvende social media analyse aan en ontdek waar voor jou de kansen liggen voor Instagram beheer uitbesteden!
Een doelgroep bereiken die je waarschijnlijk misloopt.
Met Instagram adverteren kom je onder de aandacht bij de doelgroep die voor jouw bedrijf interessant is. Het kan namelijk best zo zijn dat je door het ontbreken van de juiste hashtags jouw doelgroep op Instagram organisch helemaal niet bereikt. Dat zou natuurlijk zonde zijn en daarom is adverteren op Instagram ook zo interessant.
Er zijn twee manieren om te adverteren op Instagram: door middel van het promoten van bestaande berichten in de Instagram app of door middel van het opzetten van een campagne in de advertentietooling van Facebook. De meest eenvoudige manier om te starten met Instagram adverteren is het promoten van een bestaand bericht. Merk je dat een bepaald bericht op jouw Instagrampagina het goed doet en veel likes/reacties heeft en wil je dit ook delen met personen die jouw Instagrampagina niet volgen? Dan kan je bij dit Instagrambericht ervoor kiezen om deze te promoten.
Bericht promoten in de app
Het promoten van een Instagrambericht gaat als volgt: klik op de blauwe ‘promoten’ button bij het bericht en kies ervoor om een promotie aan te maken. Hier kan je kiezen om personen naar je profiel, website of privéberichten te sturen. Daarna is het zaak om jouw doelgroep te definiëren. Dit kan automatisch (Instagram target dan personen zoals jouw volgers) of je hebt de mogelijkheid om handmatig jouw eigen doelgroep aan te maken. Als laatste stap vul je het gewenste budget per dag en de duur van de promotie in. Instagram geeft dan een mooi overzicht wat de uiteindelijke kosten van de Instagram promotie zullen zijn. Ook krijg je een overzicht van het geschatte bereik dat jouw Instagram advertentie zal genereren. Zo heb je altijd een beeld van het aantal personen die jouw advertentie voorbij zullen zien komen met Instagram marketing.
Via de advertentietooling van Facebook (Facebook Ads Manager)
Adverteren op Instagram met de Facebook Ads Manager gaat iets anders dan het promoten van een bericht in de Instagram app en is daarom ook een stuk ingewikkelder. Het voordeel van adverteren via de advertentietooling van Facebook is dat je hiermee de advertenties een stuk uitgebreider kunt inregelen. En wanneer je een advertentiecampagne wilt draaien voor een specifieke doelgroep met veel regels en/of uitzonderingen, dan is het wel nodig om op deze manier Instagram marketing in te regelen.
Het klinkt misschien raar om een advertentie van Instagram in de tooling van Facebook te maken, maar omdat Facebook en Instagram van dezelfde eigenaar zijn werken deze twee social media kanalen naadloos met elkaar. Dit maakt het voor een social media marketing specialist een stuk handiger om verschillende social media advertenties klaar te zetten én te beheren.
Omdat de Facebook Ads Manager qua advertentiemogelijkheden zeer uitgebreid is, zal hier de voorkeur om Instagram advertenties in klaar te zetten naar uitgaan voor een Instagram advertentiespecialist.
Bij het opzetten van een Instagram advertentiecampagne is er de mogelijkheid om uit maar liefst elf doelstellingen te kiezen. Hierin zijn de doelstellingen Merkbekendheid, Bereik, Leads genereren, Conversies en Verkopen uit catalogus de meest gebruikte doelstellingen. Bij het opzetten van Instagram advertenties is het dus altijd van belang om het uiteindelijke doel van de advertenties goed in kaart te hebben. Wil je juist meer leads ontvangen voor bijvoorbeeld een informatieavond van een nieuwbouwproject of wil je personen kennis laten maken met de diensten van jouw bedrijf? Alles is mogelijk met Instagram adverteren!
Na het selecteren van een doelstelling is het tijd om de juiste doelgroep te selecteren. Ook hier zijn de mogelijkheden met Instagram marketing eindeloos. Bereik met ‘remarketing’ personen die jouw website eerder hebben bezocht, of bereik een totaal nieuwe doelgroep op basis van interesses, gerelateerd aan jouw bedrijf. Selecteer hierbij de juiste locatie(s) en demografische kenmerken en je hebt een doelgroep voor Instagram staan om jouw advertenties op te draaien!
Bij het ontwikkelen van de advertenties binnen Instagram is het goed om rekening te houden met de bepaalde plaatsingen in Instagram. Deze verschillen namelijk in formaat en zijn als volgt:
Om de boodschap zo goed mogelijk over te brengen bij jouw doelgroep is het dus van belang om alle advertenties op maat te maken voor elke plaatsing. Ook geven we tips over welke content (afbeeldingen of video’s) het meest geschikt zijn voor een bepaalde Instagram advertentie. Door onze jarenlange ervaring met Instagram marketing weten we namelijk wat wel werkt én wat niet.
Ook de juiste tekst bij een advertentie is van cruciaal belang. Is deze tekst pakkend, bevat deze een goede eerste zin, een call to action en eventueel emoij’s? Al deze factoren hebben namelijk invloed op de mate waarop jouw doelgroep op jouw advertentie klikt voor meer informatie. Ook de juiste button onder de advertentie is essentieel! Maar geen nood, hier hebben we keuze uit zestien mogelijkheden! Is alles gechecked? Dan kunnen de advertenties live!
Optimaliseren, optimaliseren en optimaliseren.
Wanneer de Instagram advertenties live staan begint het echte werk, gegevens binnenhalen en optimaliseren. Voor de social media specialisten van BuildSocial is het optimaliseren van lopende Instagram advertenties net zo belangrijk als de opzet hiervan. Met het optimaliseren wordt er zo effectief mogelijk gebruik gemaakt van het beschikbare advertentiebudget en zo meer resultaat binnengehaald voor hetzelfde geld.
Ook het ‘verversen’ van de Instagramadvertenties horen bij het optimaliseren (het opnieuw aanmaken van advertenties). Zo ziet jouw doelgroep niet maandenlang dezelfde advertentie voorbij komen én blijven de kosten voor jouw Instagram marketing campagne mooi laag.
Laat jouw sociale kanaal kostenloos analyseren.
Duidelijkheid, vanaf de start.
Ieder vraagstuk is anders, dat wil zeggen dat jouw case niet per definitie dezelfde investering benodigd als die van jouw concurrent. Wij streven er echter naar altijd zoveel mogelijk duidelijkheid te geven. Dat begint bij de volgende keuze:
Deze verdeling is enorm belangrijk, want Instagram adverteren neemt een extra laag met zich mee: budget. aan de hand van dit advertentiebudget koop jij namelijk vertoningen van jouw advertentie en uiterlijk bezoekers naar het profiel en/of de website in.
Wanneer jij de samenwerking met ons aan wil aan, dan zijn we ook altijd zo duidelijk mogelijk. De kosten voor Instagram uitbesteden starten namelijk al vanaf € 8,- per dag. Met deze investering kun jij het beheer van Instagram uitbesteden aan onze specialisten. Hiermee is er de zekerheid geboden dat er een constante stroom aan berichten op jouw profiel zal zijn. Uiteraard aangepast op basis van jouw input en indien gewenst kunnen de berichten voor plaatsing goedgekeurd worden met onze ‘meekijk-module’.
Wanneer de voorkeur gaat naar adverteren, dan denken onze Instagram specialisten vanaf moment één met je mee. Hierbij wordt op basis van de beschikbare data een inschatting gemaakt van het benodigde budget om jouw doel te bereiken. Samen stemmen we voor aanvang van het traject af wat de benodigde investering is om jouw campagne te laten beheren door een ware Instagram specialist.
Onze kanalen op een rij
Welk kanaal ga jij uitbesteden?
Voor waar gevoel belangrijk is.
Met een wereldwijd publiek van meer dan 1,16 miljard personen biedt Instagram een enorm bereik voor merken. Andere gegevens laten zien dat het potentiële bereik van Instagram marketing alleen dit jaar al aanzienlijk is gegroeid. En de verwachting is dat dit alleen maar meer wordt. Een goed moment om met jouw bedrijf te starten met Instagram marketing! Maar waarom is Instagram ook zo interessant voor bedrijven? Omdat maar liefst 90% van alle Instagram gebruikers minimaal één bedrijf volgt. En niet alleen de bedrijven die consumentenproducten verkopen of diensten voor consumenten leveren profiteren hiervan. Meer dan 36% van de B2B gerelateerde besluitvormers binnen bedrijven gebruikt ook Instagram bij het onderzoek naar nieuwe producten en/of diensten.
Het is dus zeker interessant voor bedrijven om te starten met Instagram zakelijk of hier nieuw leven in te blazen wanneer het ooit eens in het verre verleden is opgezet. De eerste stap hierin is om een Instagram Business Account aan te maken. Dit is een speciaal Instagram account dat toegang geeft tot allerlei zakelijke functies. Het omzetten van een persoonlijk Instagram account naar een Business Account is vrij eenvoudig én zorgt voor een naadloze overgang door alle huidige volgers van de Instagrampagina gelijk mee te nemen. De tweede stap is je profiel zo goed mogelijk aanvullen, kies bijvoorbeeld voor een Instagram bio waarin je een duidelijke beschrijving van je bedrijf geeft.
Hoe je het aanpakt.
Omdat Instagram marketing een redelijk groot begrip is, is het voor bedrijven lastig om hier een goed begin mee te maken. En dat is waar de Instagram specialisten van BuildSocial jouw bedrijf kunnen helpen. Een goed begin is immers het halve werk! Voor bedrijven kan een online strategie een goede eerste stap zijn om met Instagram marketing te starten. Hier wordt er dan gekeken welke kansen voor jouw bedrijf in de woon- en bouwsector op het gebied van Instagram zijn en hoe hier het beste op ingespeeld kan worden. Is het plaatsen van organische berichten een goede eerst stap om meer naamsbekendheid op te bouwen of is het juist interessant om gelijk te starten met een advertentie met als doel meer bereik? De vraag beantwoorden wij graag!
Een grote doelgroep binnen handbereik.
Waar Instagram marketing eerst alleen voor het promoten van bedrijven werd gebruikt, zijn daar de laatste jaren ook vele personen bij gekomen, de zogeheten influencers. Influencers zijn personen die worden ingezet om producten en/of diensten te promoten voor bedrijven. Ze zijn ‘bekend’ op Instagram vanwege hun vele volgers en trouwe achterban. Deze volgers kunnen zij vervolgens beïnvloeden, oftewel ‘influencen’, om een bepaald product te kopen of dienst afnemen. De laatste jaren is deze vorm van Influencer marketing dan ook erg populair en maken bedrijven hier gretig gebruik van.
Influencers kunnen ook zeker voor bedrijven in de woon- of bouwsector interessant zijn omdat ze een groot bereik hebben en hun volgers sneller geneigd zijn om iets af te nemen. Zij zien een influencer namelijk als voorbeeld en wat zij hebben, willen deze volgers ook. Wat je doel ook is met Instagram marketing, of je meer bereik wilt creëren, meer producten wilt verkopen of meer leads wilt verzamelen, het kan altijd interessant zijn om influencers in te zetten!
Onze specialisten leggen het uit.
Hashtags zijn een essentieel onderdeel van Instagram en helpen gebruikers om jouw content te vinden en te ontdekken. Hier zijn enkele best practices voor het gebruik van hashtags op Instagram:
1. Relevantie is key: Gebruik hashtags die relevant zijn voor je content en doelgroep. Dit zorgt ervoor dat je de juiste mensen bereikt en betrokkenheid vergroot.
2. Beperk het aantal hashtags: Hoewel Instagram je toestaat om maximaal 30 hashtags te gebruiken, is het beter om te focussen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Gebruik een mix van algemene en specifieke hashtags die relevant zijn voor je bericht.
3. Onderzoek populaire hashtags: Doe onderzoek naar populaire hashtags in jouw branche om je bereik te vergroten. Je kunt eenvoudig deze hashtags vinden via de zoekfunctie op Instagram.
4. Gebruik branded hashtags: Creëer je eigen unieke hashtag om je merk te promoten en betrokkenheid van je community te stimuleren. Moedig ook je volgers aan om deze hashtag te gebruiken.
5. Wees creatief: Experimenteer met verschillende soorten hashtags, zoals locatie-specifieke of trending hashtags, om je zichtbaarheid te vergroten.
Door deze best practices te volgen, kun je het maximale uit je gebruik van hashtags op Instagram halen en je social media marketing strategie versterken.
Om samen te werken met influencers op Instagram voor jouw marketingcampagnes, zijn er een paar stappen die je kunt volgen. Allereerst is het belangrijk om te bepalen welke influencers passen bij jouw merk en doelgroep. Kijk naar hun bereik, engagement en contentkwaliteit. Neem vervolgens contact met ze op en stel een samenwerking voor. Bespreek de details, zoals het soort content, de duur van de samenwerking en de vergoeding. Zorg ervoor dat je een duidelijke overeenkomst hebt waarin de verwachtingen en verplichtingen van beide partijen staan vermeld. Als de samenwerking is gestart, zorg dan voor open communicatie en blijf betrokken bij de contentcreatie. Vergeet niet om de resultaten te meten en te analyseren om te zien of de samenwerking succesvol is geweest. Met een goede samenwerking met influencers kan je bereik vergroten en het engagement met jouw merk versterken.
Om Instagram Stories effectief te gebruiken voor marketing raad ik je aan om regelmatig en consistent content te delen. Creëer aantrekkelijke visuals die de aandacht trekken en je merkidentiteit weerspiegelen. Maak gebruik van de verschillende functies van Instagram Stories, zoals polls, vragen en de swipe-up functie, om interactiviteit te bevorderen en gebruikers te betrekken. Gebruik stickers en geotags om je content te verrijken en je bereik te vergroten. Houd rekening met de optimale tijden om te posten en zorg voor een goede mix van content, zoals behind-the-scenes beelden, productdemo’s en inspirerende verhalen. Maak gebruik van de highlights functie om belangrijke content langdurig beschikbaar te houden. Monitor de resultaten van je Instagram Stories met behulp van de statistieken om inzicht te krijgen in het succes en de prestaties van je campagnes.
Om Instagram Analytics te gebruiken om je marketinginspanningen te meten, ga je naar je Instagram zakelijk profiel en tik je op het dashboard icoon. Hier vind je een overzicht van je accountprestaties, zoals het aantal volgers, betrokkenheid en bereik. Je kunt deze gegevens gebruiken om te bepalen hoe succesvol je marketingstrategie is en om toekomstige beslissingen te informeren. Ook kun je individuele berichten analyseren door op “Insights” te tikken onder het betreffende bericht. Hier vind je informatie over de betrokkenheid, het bereik, en de demografische gegevens van je volgers. Deze gegevens kunnen je helpen om je content te optimaliseren en je doelgroep beter te begrijpen. Met Instagram Analytics kun je dus de effectiviteit van je marketing inspanningen meten en je strategie continu verbeteren.
Om Instagram effectief te gebruiken voor marketingdoeleinden, zijn er een paar strategieën die je kunt hanteren. Allereerst is het belangrijk om een consistente en aantrekkelijke visuele esthetiek te creëren die past bij je merkidentiteit. Gebruik hoogwaardige foto’s en videos die de aandacht trekken en je boodschap duidelijk overbrengen. Maak gebruik van relevante hashtags om je bereik te vergroten en zorg ervoor dat je posts regelmatig en consistent worden geplaatst. Interactie is ook essentieel: reageer op opmerkingen en betrek je volgers in de gesprekken. Benut ook de mogelijkheid om samen te werken met influencers en het delen van gebruikers gegenereerde content. Ten slotte, meet en analyseer je resultaten regelmatig om te zien wat wel en niet werkt en pas je strategie daarop aan.
Om je Instagram-volgers te laten groeien, zijn er verschillende strategieën die je kunt gebruiken. Ten eerste is het belangrijk om regelmatig waardevolle en relevante content te delen die je doelgroep aanspreekt. Dit kan variëren van inspirerende afbeeldingen tot nuttige tips en trucs. Vergeet niet om interactie aan te gaan met je volgers door te reageren op reacties en berichten. Daarnaast kan het gebruik van relevante hashtags je bereik vergroten en nieuwe volgers aantrekken. Wees ook niet bang om samen te werken met andere influencers, zodat je hun publiek kunt bereiken en je eigen volgers kunt laten groeien. Bovendien kan het organiseren van winacties of het aanbieden van exclusieve kortingen ook helpen om nieuwe volgers aan te trekken. Vergeet niet om je profielgegevens en biografie optimaliseren, zodat mensen snel kunnen zien waar je voor staat. Met deze strategieën kun je je Instagram-volgers laten groeien en je bereik vergroten. Succes!
Op Instagram presteren visuele en inspirerende inhoud het beste. Het platform is ideaal voor het delen van mooie foto’s en korte video’s. Probeer afbeeldingen van hoge kwaliteit te gebruiken met een samenhangend kleurenschema en een aantrekkelijke compositie. Experimenteer met verschillende soorten inhoud, zoals productfoto’s, lifestylebeelden en behind-the-scenes content, om te zien wat het beste werkt voor jouw merk. Daarnaast kunnen interessante citaten en tekstuele overlays de betrokkenheid vergroten. Vergeet niet om jouw inhoudstypen te variëren en gebruik te maken van de Instagram Stories-functie om meer informele en spontane content te delen. Houd rekening met het medium en zorg ervoor dat jouw inhoud visueel aantrekkelijk is om op te vallen tussen de andere posts in de feed.
Een duidelijke vraag. En terecht! Echter is het geheel afhankelijk van jouw wensen en ambities op dit platform. Wij adviseren altijd om ten minste twee keer per week een social media post te plaatsen. Dat kan je al door BuildSocial laten doen vanaf 8 euro per dag! Uiteraard maken we hiervoor gebruik van de beste social media tools. Interessant? Start dan met een analyse van BuildSocial en ontdek wat Instagram uitbesteden gaat kosten.
Via Instagram kun je inzichten krijgen wanneer je volgers het meest actief zijn. Dit is handig, want hoe meer berichten je plaatst op de meest actieve tijden van je volgers, hoe meer bereik je genereert. Je kan dit inzien via de statistieken op Instagram. Het is dus voor elk Instagram account verschillend wat de beste tijd om te posten is. Lees hier meer over de perfecte social media post.
Je kan zeker geld verdienen met Instagram! Je kan je producten op je eigen Instagram pagina posten. Wanneer mensen geïnteresseerd zijn kan dit leiden tot nieuwe klanten. Een andere optie is het gebruiken van influencers. Je kan samenwerkingen aangaan met influencers, zij brengen je product aan de man in ruil voor het product of een geldbedrag. Ook kun je advertenties plaatsen op Instagram, via deze advertenties kunnen mensen je product aanschaffen.
Op Instagram draait het om het delen van leuke foto’s en video’s. Je kan deze foto’s bewerken en vervolgens plaatsen zodat je volgers dit kunnen liken en onder je foto’s kunnen reageren. Instagram wordt vooral gebruikt als app voor de smartphone.
Van alle social media platformen behoort Instagram tot een van de grootsten. Instagram valt onder de zogenoemde big five van social media platformen. Instagram is samen met Facebook en andere grote social media platformen onderdeel van Meta. Op Instagram draait het om het delen van foto’s en filmpjes met je volgers. Instagram heeft alleen in Nederland al 5.600.000 gebruikers.