TikTok voor bedrijven

Wat maakt TikTok voor bedrijven interessant?

TikTok is razend populair onder jongeren. Op het platform worden grappige filmpjes met trending muziek gedeeld en bekeken. TikTok heeft veel voordelen voor gebruikers. Een voorbeeld hiervan is dat je erg makkelijk viral kan gaan, je hebt hier geen duizenden volgers voor nodig. Dit maakt TikTok voor bedrijven erg interessant. Maar hoe zet je TikTok precies in voor jouw bedrijf? BuildSocial vertelt je meer over de wereld van TikTok uitbesteden!

tiktok uitbesteden aan professionele bedrijven
tiktok voor bedrijven

Is TikTok wel geschikt voor mijn bedrijf?

Is TikTok voor naamsbekendheid of ook voor online verkoop.

Eerst moet je natuurlijk nagaan of TikTok wel het juiste kanaal is voor je bedrijf. De doelgroep zijn vooral jongeren en de laatste jaren ook twintigers. Wil je leesbrillen aan de man brengen, dan is dit waarschijnlijk niet het juiste platform. Wanneer is TikTok dan wél geschikt hoor ik je denken? TikTok voor bedrijven is interessant wanneer je een relatief jonge doelgroep hebt of wanneer je een creatief product verkoopt/creatief merk bent. TikTok draait namelijk om creativiteit. Er ontstaan elke maand weer nieuwe trends en challenges op de app. De filmpjes die het meest worden bekeken en geliket zijn de filmpjes waar je je eigen draai aan geeft. Speel dus in op deze trends en maak het eigen. Laat ook je product er af en toe in voorkomen. Op deze manier komen gebruikers in aanraking met je bedrijf. TikTok is dus een uitstekend platform om naamsbekendheid te creëren. Ook kun je ervoor kiezen om op het platform te adverteren. Hiermee kun je niet alleen naamsbekendheid creëren maar ook verkopen realiseren.

Adverteren op TikTok

Hoge engagement en het algoritme.

Bij TikTok voor bedrijven denk je vaak al snel aan adverteren. Veel bedrijven zien zichzelf namelijk geen dansfilmpjes maken en logisch ook! Toch is het goed om organische groei en adverteren te combineren. Je kunt ook zonder dansen goed scoren op TikTok. Wat TikTok voor bedrijven zo interessant maakt is de enorm hoge engagement rate op het platform. De engagement rate op TikTok is maar liefst 29%. Dit is een enorm verschil met Instagram, daar is de engagement rate rond de 5%. Doordat dit percentage op TikTok zo hoog ligt is het conversiepercentage ook hoger. De reden dat TikTok zo’n hoge engagement rate heeft ligt aan het algoritme van TikTok. Dit algoritme werkt enorm goed. Het houdt bij welke video’s je liket en deelt maar ook of je reageert onder video’s. Het algoritme van TikTok houdt zelfs bij hoelang je de video’s bekijkt en eventueel hoe vaak je ze bekijkt. Hierdoor weet TikTok precies wat je leuk vindt. Alle video’s waarvan TikTok denkt dat jij ze leuk vindt komen op de zogenoemde ‘For You Page’. Alle video’s die op deze pagina komen vind je waarschijnlijk leuk. Daardoor is het ook zo moeilijk om te stoppen met scrollen. TikTok verzameld dus enorm veel gegevens van gebruikers. Dit is soms tegenstrijdig met de privacy regels alleen dit is wel erg voordelig voor het adverteren. Je kan namelijk erg makkelijk een look a like doelgroep aanmaken. TikTok voor bedrijven is dus door dit intelligente algoritme erg interessant.

TikTok pro account

Statistieken voor bedrijven.

Wanneer je hebt besloten dat TikTok een waardevolle toevoeging is voor jouw bedrijf, dan is het handig om toegang te krijgen tot statistieken. Bijvoorbeeld waar je volgers vandaan komen, wat hun leeftijd is etc. Dit en veel meer kun je inzien door een pro-account aan te maken. Dit is volledig gratis en dan krijg je toegang tot uitgebreide statistieken. Met deze statistieken kun je vervolgens een doelgroep analyse maken. Hierdoor krijg je een beter beeld over je doelgroep en dat heeft voordelen voor wanneer je wil starten met adverteren op het platform.

Onze kanalen op een rij

Welk kanaal ga jij uitbesteden?