Op weg naar succes.
Een LinkedIn strategie is een plan waarin je de aanpak vaststelt hoe je LinkedIn gaat inzetten. Welke bedrijfsdoelen heb je en hoe ga je deze doelen behalen? Een LinkedIn strategie bepalen kan soms lastig zijn. De doelen die bedrijven hebben zijn bijna altijd helder. De weg er naar toe is vaak een stuk lastiger. Een ervaren LinkedIn specialist kan je hierbij helpen vanwege zijn/haar jarenlange ervaring en expertise. De specialist bespreekt samen met de klant de wensen en doelen van het bedrijf. Wanneer deze duidelijk zijn zal er een LinkedIn strategie worden bedacht. Als deze strategie wordt nageleefd is de kans op succes groot!
Door een duidelijke LinkedIn strategie ga je gestructureerder te werk. Een LinkedIn strategie helpt je bij het vaststellen van je doelen en het halen ervan. Door bezig te gaan met een strategie opstellen kom je erachter of LinkedIn het juiste platform is voor jou doelgroep. Wanneer je dit hebt onderzocht heb je ook een beter beeld hoe je in contact kan komen met potentiële klanten. Door een strategie kun je gestructureerd aan het werk. Dit houdt wel in dat je je aan deze strategie moet houden anders heeft het uiteraard geen zin. Belangrijk is dus dat je consistent bent. Wanneer je een bepaald doel hebt en je moet hiervoor vier keer per week content posten dan moet je dit ook elke week doen. Anders gaat het langer duren voordat je je doelen haalt.
De specialisten van BuildSocial leggen uit.
Voordat je begint aan de strategie zal je eerst doelen moeten stellen. Wat wil bereiken met LinkedIn? Meer naamsbekendheid, meer interactie of meer leads. Dit zijn allemaal voorbeelden van doelen die je zou kunnen formuleren. Daarna is het belangrijk dat je een goed beeld hebt van je doelgroep. Verkoop je aan bedrijven dan is LinkedIn waarschijnlijk de juiste optie. Heb je een andere doelgroep? Doe hier goed onderzoek naar of deze doelgroep zich wel bevindt op LinkedIn. Is dit niet het geval dan kun je beter naar een ander social media kanaal op zoek gaan. Vervolgens ga je een LinkedIn profiel aanmaken als deze er nog niet is.
Heb je al wel een LinkedIn profiel? Ga dit account dan zoveel mogelijk proberen te optimaliseren. Gebruik een goede profielfoto, een sterke bio etc. Nu dit klaar is wil je naar je doelen toe werken. Hoe ga je dit aanpakken? Heb je geen tijdsdruk dan zou je kunnen kiezen voor een organische aanpak. Heb je minder tijd en ben je bereid wat extra geld uit te geven dan is adverteren een zeer goede optie. In veel gevallen haal je het beste resultaat door een mix te gebruiken. Plaats consistent content op LinkedIn en zet wat advertenties live met een dagelijks budget. Kijk daarna wat voor jou het best werkt. Pas aan waar nodig is en zo creëer je een goede LinkedIn strategie.
Wanneer je ervoor kiest om je LinkedIn uit te besteden bij een bureau dan zal de specialist vaak een strategie voor je bedenken. De specialist heeft immers jarenlange ervaring en is op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Hierdoor weet de specialist precies wat de beste aanpak is om de doelen van de klant te behalen. Denk je dat LinkedIn het juiste social media platform is voor je bedrijf en wil je dat jouw doelen behaald worden? Denk er dan over na om LinkedIn uit te besteden bij een bureau zoals BuildSocial. Wij zullen aan de hand van een strategie jouw doelen en wensen behalen. De prijzen van BuildSocial vind je op onze prijzen-pagina.
Onze kanalen op een rij
Welk kanaal ga jij uitbesteden?