LinkedIn adverteren

Start met adverteren op LinkedIn.

Bereik met LinkedIn Advertising de professionals die jij wilt bereiken met jouw bedrijf. Het grootste professionele online netwerk ter wereld heeft naast zijn vele dagelijkse gebruikers en organische kant, ook zeer uitgebreide advertentiemogelijkheden. Deze mogelijkheden binnen LinkedIn Advertising zijn zelfs zo uitgebreid dat een goede strategie voor adverteren op LinkedIn op zijn plaats is.

Richt jouw bedrijf zich op de zakelijke markt en zijn professionals jouw doelgroep? Dan is adverteren op LinkedIn zeker interessant om te overwegen!

LinkedIn adverteren uitbeteden
linkedin

LinkedIn advertenties

Laat jouw berichten opvallen.

Naast het structureel posten van interessante, organische, berichten op LinkedIn, is adverteren een mooie aanvulling om de doelstellingen te behalen. Zo bereik je niet alleen de doelgroep die jouw LinkedIn pagina volgt, maar ook de doelgroep die nog geen interactie met jouw bedrijf heeft getoond. En dat is wat je uiteindelijk wilt! Binnen LinkedIn Advertising is er namelijk de mogelijkheid om advertenties in te zetten voor het genereren van leads, het verhogen van de naamsbekendheid, het verhogen van het aantal bezoekers naar een (specifieke) pagina op de website of voor het werven van deelnemers aan evenementen.

LinkedIn adverteren: kosten

Welke investering het meebrengt.

De kosten voor het adverteren binnen LinkedIn zijn zelf instelbaar. LinkedIn Advertising biedt namelijk de mogelijkheid om zelf het budget te bepalen om zo de kosten te beheren. Zo heb je controle over wat er wordt uitgegeven én worden advertenties automatisch stopgezet wanneer het budget is bereikt. Ook kan er worden aangegeven wat de looptijd van een campagne dient te zijn.

Het strakke beheer van de kosten binnen LinkedIn brengt ook het voordeel met zich mee dat budgeten effectief besteed kunnen worden binnen een bepaalde periode. Zo heb je niet alleen grip op de kosten, maar kan het budget geleidelijk worden besteed voor een optimaal resultaat, gedurende de hele campagne.

LinkedIn uitbesteden

LinkedIn adverteren uitbesteden

Laat het over aan onze professionals.

Veel bedrijven kiezen ervoor om LinkedIn adverteren uit te besteden vanwege de complexe en uitgebreide targeting mogelijkheden. Binnen LinkedIn is het namelijk mogelijk om advertenties specifiek te richten op eerdere websitebezoekers, bepaalde functieprofielen, bedrijfssectoren, bedrijfsnamen, vaardigheden en meer. Het kan dus al snel gebeuren dat advertenties worden ingezet op een te grote óf te kleine doelgroep, met als resultaat campagnes waar veel meer uit resultaat uit gehaald kan worden.

Veelgestelde vragen over LinkedIn adverteren

Onze specialisten werkten ze uit.

Is BuildSocial het geschikte bureau voor LinkedIn adverteren?

Het belangrijkste is dat onze organisaties bij elkaar passen. BuildSocial is een nuchtere organisatie met specialisten op het gebied van social media marketing. Wil jij het met een gerust hart uitbesteden, past een nuchtere mindset bij jou en wil jij samen succes boeken op dit kanaal? Dan kan BuildSocial zomaar een geschikt bureau voor LinkedIn adverteren zijn.

Wat zijn tips voor LinkedIn adverteren?

De belangrijkste tip is om op voorhand goed na te denken over jouw doelen. Stel de juiste doelgroep samen, kies het juiste budget en stop hierna de tijd in het beheren en optimaliseren van jouw campagnes. Je kunt immers op voorhand zoveel uitdenken, maar het echte beheer begint pas als de campagnes live staan. Zit je hier goed bovenop, dan ben je een stap dichterbij het succesvol maken van adverteren op LinkedIn.

Hoe werkt LinkedIn adverteren?

LinkedIn adverteren begint met het hebben van een account en pagina op LinkedIn. Van hieruit kun je overschakelen naar de tab adverteren om jouw campagnes en advertenties te gaan opzetten. Je bedenkt hierbij op voorhand wat jouw doel is: bijvoorbeeld het realiseren van leads of het verkopen van jouw product. Op basis van deze wensen stel je vervolgens jouw doelgroep samen, schrijf je jouw advertentie en creëer je een pakkende uiting. Tot slot wijs je een passend budget toe, lanceer je de campagnes en gaat het LinkedIn beheer van start. Heb je het gevoel dat dit niet wat voor jou is en wil je het liever uitbesteden? Dan kan dat natuurlijk bij de specialisten van BuildSocial.

Waarom zou je LinkedIn adverteren uitbesteden?

Er zijn verschillende redenen voor adverteren op LinkedIn uitbesteden. Denk aan het gebrek van tijd of kennis. Het uitbesteden is over het algemeen een verstandige zet als je verwacht dat een specialist meer kennis heeft en je het gevoel hebt jouw tijd beter kunt besteden aan het laten groeien van jouw bedrijf. In dat geval kun je een social media bureau als BuildSocial aanhaken om jouw campagnes te beheren.

Waarom een bureau voor LinkedIn adverteren aanhaken?

Het is verstandig om een bureau voor LinkedIn adverteren aan te haken, als je merkt dat je zelf niet voldoende kennis hebt of simpelweg geen tijd of zin. In deze gevallen kan een bureau als BuildSocial je ondersteunen in het opzetten, beheren en optimaliseren van jouw campagnes. Samen dragen we zorg dat adverteren op LinkedIn ook voor jouw succesvol is.

Wat kost LinkedIn adverteren?

Wat LinkedIn adverteren kost is natuurlijk afhankelijk van jouw situatie. De keuze om te starten met advertising is de belangrijkste. Stel hierbij jezelf altijd de volgende vragen: waarom wil je gaan adverteren op LinkedIn en wat is hierbij jouw doel? Als je deze vragen goed kunt beantwoorden, kun je starten met LinkedIn adverteren. Het is verstandig om dan te starten met een startbudget van bijvoorbeeld € 10,- per dag en hiervoor een doel te stellen wat het moet opleveren. Van hieruit kun je verder optimaliseren. Zodra jij je doel haalt, dan zijn de werkelijke kosten slechts relatief!

Onze kanalen op een rij

Welke kanalen ga jij uitbesteden?