Facebook marketing

De wereld aan jouw (digitale) voeten.

Facebook is én blijft een populair social media kanaal. Met meer dan 10 miljoen actieve gebruikers is het een interessant medium om aanwezig op te zijn met jouw bedrijf. Een goede zet dus om Facebook marketing te gebruiken om verbinding te leggen met jouw potentiële klanten. Deel foto’s van hoogste punten, afgeronde projecten of (nieuwe) producten om de doelgroep aan te spreken. BuildSocial staat je hier graag in bij!

facebook marketing

Wat is Facebook marketing?

Heleen legt het uit.

Met Facebook marketing claim je jouw plek in de tijdlijn van potentiële klanten. Of dit nu berichten zijn die geplaatst worden op de Facebookpagina zelf en in de tijdlijn van jouw volgers terechtkomen (organisch), of advertenties zijn die worden weergegeven op élke plek binnen Facebook aan jouw potentiële klanten, de mogelijkheden met Facebook marketing zijn eindeloos.

De basis van Facebook marketing begint bij een goede pagina. Zijn alle contactgegevens up to date? Zijn de afbeeldingen die gebruikt worden van hoge kwaliteit en wordt er regelmatig gepost op de pagina? Al deze onderdelen hebben effect op de mate waarin Facebook marketing effectief is voor jouw organisatie. Wanneer een Facebookpagina namelijk niet up to date is, zullen potentiële klanten die door advertenties op jouw Facebookpagina binnenkomen, snel afhaken. En dat is iets wat je wilt vermijden!

Strategisch denken

Een sterke Facebook strategie.

Wanneer jij social media marketing uitbesteedt bij BuildSocial wordt er allereerst een goede strategie ontwikkeld. Wat wil je bereiken met Facebook marketing? Het uiteindelijke doel hierin is zeer belangrijk. Zo kun je ervoor kiezen om in te zetten op het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf, het vergaren van meer interactie met jouw (potentiële) doelgroep, het binnenhalen van leads, het verhogen van het aantal contactaanvragen op de website of het verhogen van het aantal sales.

Wanneer het uiteindelijke doel helder is, kan de strategie worden uitgewerkt door een Facebook specialist. Hierin wordt gekeken welke content aanslaat bij jouw (potentiële) doelgroep en hoe deze het best benaderd kan worden. Ook is het zeer belangrijk om de (visuele) content op één lijn te houden met de al bestaande uitingen en website.

Facebook adverteren

Betaalde gebruikers binnen Facebook.

Met het plaatsen van een bericht op een bedrijfspagina bereik je gemiddeld 6 tot 10% van jouw volgers. Wanneer je het bereik van jouw berichten wilt vergroten is het dus interessant om gebruik te maken van advertenties. Het voordeel van advertenties binnen Facebook is dat de kosten per klik relatief laag liggen, wat het interessant maakt om te starten met een advertentiecampagne. Ook weet Facebook veel van zijn leden, hierdoor is interessant om nieuwe potentiële klanten te benaderen aan de hand van een doelgroep gebaseerd op interesses die relevant zijn voor jouw bedrijf. Maar het is ook mogelijk om met Facebook advertenties personen die de website van jouw bedrijf eerder hebben bezocht, te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van de Facebookpixel. Dit unieke stukje code wordt op de website geplaatst en volgt de stappen (na het accepteren van de cookies) die (potentiële) klanten afleggen op jouw website. Dit maakt het mogelijk om specifieke advertenties te tonen aan personen die een bepaalde pagina hebben bezocht, maar ook advertenties met producten te tonen aan personen die deze eerder op de website hebben bekeken.

Ben jij overtuigd van het effect van Facebook marketing en wil jij jouw Facebookpagina eens vrijblijvend laten scannen door een Facebook specialist? Vraag dan de gratis social media scan aan!

Veelgestelde vragen over Facebook marketing

Onze specialisten leggen het uit.

Hoe helpt BuildSocial met het bereiken van je Facebook marketing doelen?

Wat zijn de kosten van Facebook marketing uitbesteden?

Dit ligt er aan wat je uitbesteed. Besteed je alleen het beheer van Facebook uit of wil je ook de advertising uitbesteden. Voor het uitbesteden van Facebook beheer betaal je een vast bedrag per maand, wat dit bedrag is ligt aan het soort pakket. Wanneer je advertising wil uitbesteden zijn je kosten variabel. De kosten van de werkzaamheden zijn elke maand hetzelfde maar de kosten van de advertenties zijn variabel. De ene maand is dit 200 euro en de andere maand 300 euro. Dit ligt er maar net aan welk budget je hebt ingesteld en hoeveel mensen op je advertentie klikken.

Waar bestaat Facebook marketing uit?

Je kan Facebook marketing opdelen in twee delen, het organische gedeelte en adverteren. Beide zijn erg interessant. Waar je mee bezig wil gaan als bedrijf ligt volledig aan je doelen. Wanneer je geen tijddruk hebt en minder geld wil uitgeven is organische groei een goed idee. Wanneer je snel resultaat wil zien is adverteren juist het overwegen waard. Houd hiermee wel rekening dat adverteren nooit gratis is. Het kan snel en veel opleveren maar je betaalt hier dus wel voor.

Betaald Facebook marketing zich uit?

Het is geen onbelangrijke vraag of Facebook marketing zich wel uit betaald. Je kan nooit met zekerheid zeggen of marketing via Facebook uitbetaald. BuildSocial doet in ieder geval haar uiterste best om er voor te zorgen dat Facebook marketing zich uit betaald. In de meeste gevallen lukt dit maar het kan soms zijn dat Facebook niet de juiste plek is voor je product/dienst. Je doelgroep is bijvoorbeeld niet actief op Facebook, dan is het misschien slim om naar andere platformen te kijken.

Onze kanalen op een rij

Welk kanaal ga jij uitbesteden?