Social media expert

Specialisten in social media.

Wat is een social media expert? Een expert is iemand die veel weet van een bepaald onderwerp. Een social media expert weet dus erg veel over social media. De social media expert is vooral bezig met de grotere platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest.

De taken kunnen erg verschillen, dit ligt maar net aan de wensen van de klant. Over het algemeen houdt de expert zich bezig met het bedenken en maken van content. Het doel is meestal om meer naamsbekendheid te creëren en uiteindelijk meer verkopen te realiseren.

Social media door experts
social media expert

De taken van een social media expert.

Verschillende soorten werkzaamheden.

Zoals net aangegeven zijn de taken van een social media expert afhankelijk van de wensen van de klant. Een bedrijf heeft meestal een paar kanalen in beheer, de social media expert zal het beheer van deze kanalen overnemen. Wanneer het duidelijk is welke kanalen de social media expert gaat beheren wordt er een social media strategie bepaald. Heeft de klant geen tijdsdruk dan is organische groei een goede zet. Wanneer de klant snel resultaat wil zien is adverteren op de social media kanalen misschien een betere optie. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om beide manieren in te zetten voor een nog beter resultaat. Wanneer de strategie is bepaald gaat de social media expert aan de slag. Doelen die voor kunnen komen uit de social media strategie zijn:

  • Naamsbekendheid vergroten.
  • Social media kanalen laten groeien.
  • Meer verkeer naar je website
  • Leads en sales creëren.
  • Klantcontact verbeteren.

Social media specialist

Waarom een social media expert inschakelen?

Door de jarenlange ervaring van een social media expert weet hij/zij precies wat wel en niet werkt. De expert kent alle ins en outs van social media en is op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Als bedrijf zijnde heb je niet altijd genoeg tijd om je hier in te verdiepen. Je ziet vaak dat iemand uit het bedrijf social media oppakt naast zijn normale taken. Dit wordt meestal niet consistent gedaan en de werknemer kent niet alle ins and outs. Je kan wel iemand in loondienst nemen speciaal voor social media maar hier moet je wel het geld voor hebben. Iemand in loondienst nemen is namelijk niet goedkoop. Wanneer je bijvoorbeeld 10 uur per maand bezig wilt gaan met social media loont het misschien meer om deze uren uit te besteden. Waar je voor kiest ligt totaal aan het bedrijf. Hoeveel geld ben je bereid uit te geven en wat zijn de doelen? Wanneer je social media laat uitbesteden bij een bedrijf zoals BuildSocial gaat het je veel tijd schelen. Onze specialisten hebben veel ervaring en weten daardoor precies wat werkt. Ook kunnen ze het in een relatief snelle tijd verwezenlijken waardoor jij het optimale uit je geld haalt.

Kosten social media expert

Verschillende vormen van uitbesteden.

De kosten van een social media expert verschillen sterk. Dit ligt er maar net aan in welke vorm je dit uitbesteed. Je kan social media op verschillende manieren uitbesteden:

  • In loondienst
  • Op uurbasis als freelancer
  • Een externe partner zoals BuildSocial

Wat voor jouw bedrijf het best is moet je zelf afwegen. Elke vorm vergt een andere investering. De freelancer is meestal het duurst. De kosten van iemand in loondienst kunnen weer erg verschillen. Dit ligt er maar net aan hoeveel ervaring de social media expert heeft en voor hoeveel uur je hem in loondienst neemt. De laatste optie is een bedrijf inschakelen zoals BuildSocial. BuildSocial biedt scherpe prijzen aan, je kan je social media al uitbesteden vanaf 8 euro per dag. De prijzen van BuildSocial vind je op onze prijzen-pagina.

social media expert inhuren

Onze kanalen op een rij

Welk kanaal ga jij uitbesteden?