Instagram zakelijk

Aan de gang met je bedrijf op Instagram.

Er zijn meer dan 200 miljoen bedrijfsaccounts op Instagram. Instagram is erg interessant voor bedrijven. Zeker als je een jongere doelgroep hebt. Instagram is een platform waarop je foto’s en video’s kan delen. Gebruikers kunnen je volgen wanneer ze geïnteresseerd zijn in je content. Daarnaast kun je Instagram ook gebruiken voor interactie met je doelgroep, merkbekendheid en klantenservice.

Social media post

Voordelen van Instagram zakelijk

Groei sneller op Instagram.

Gebruik je voor je bedrijf nog steeds een persoonlijk Instagram profiel of heb je al een zakelijk account. Als bedrijf is het handig om een zakelijk account te hebben. Het hebben van een bedrijfsaccount brengt namelijk veel voordelen met zich mee. Hier enkele voorbeelden:

  • Inzage in statistieken
  • Adverteren
  • Betere bio

Inzage in statistieken
Eén van de voordelen van een zakelijk Instagram account is dat je inzage krijgt in je statistieken. Bij de statistieken staat erg veel waardevolle informatie, denk dan aan het gender, de leeftijd en de woonplaats. Andere waardevolle informatie die je in de statistieken kan zien is wanneer je volgers het meest actief zijn. Zo kun je inzien wat de beste tijd is voor jou account om berichten te posten. Wanneer je berichten eenmaal online staan kun je ook zien welke acties ze ondernemen. Reageren ze, navigeren ze naar je website of slaan ze je post op?

Adverteren
Het tweede voordeel van een zakelijk Instagram account is dat je kan adverteren. Dit kan namelijk niet met een persoonlijk account. Je moet hiervoor wel je zakelijke Instagram account koppelen aan je zakelijke Facebook. Adverteren hoeft helemaal niet veel te kosten, dit kan al met een klein bedrag. Je kan namelijk en budget per dag instellen. Misschien dat je in het begin even wil aankijken hoe het gaat. Je kan dan met 5 euro per dag beginnen, wanneer het goed gaat kun je dit budget verhogen zoveel je wilt.

Betere bio
Het laatste voordeel is een betere bio. Wanneer je overstapt naar een zakelijk account zijn er een paar optimalisaties die je kan uitvoeren. Met een zakelijk account mag je namelijk een categorie kiezen waar je onder valt. Zo weten de mensen die je profiel bezoeken gelijk wat je bedrijf doet. Daarnaast kun je nu een contact knop toevoegen. Je kan zelf kiezen welke contact gegevens dit zijn, bijvoorbeeld je telefoonnummer, e-mail adres of adresgegevens.

Hoe maak je een zakelijk Instagram account aan?

BuildSocial helpt je.

Het maken van een zakelijk Instagram account kan maar op één manier. Je kan namelijk niet gelijk een zakelijk account maken. Je zal eerst een normaal account moeten aanmaken. Wanneer je dit account hebt aangemaakt en je e-mail en telefoonnummer hebt geverifieerd kun je aan de slag. Zoek in de instellingen naar account. Scrol helemaal naar onder en klik op: Overschakelen naar professioneel account. Nu kun je een categorie kiezen die het best je bedrijf beschrijft. Na het doorlopen van deze stappen heb je een bedrijfsaccount op Instagram.

social media marketing bureau

Instagram zakelijk inzetten

Tips voor een zakelijk Instagram account.

Hoe doe je dat precies? Instagram zakelijk op een goede manier inzetten hoeft niet lastig te zijn, zeker niet met de volgende tips. Als eerst moet je ervoor zorgen dat je profiel goed is ingericht/geoptimaliseerd. Dit kun je het best bereiken met een goede bio. Denk dan aan een duidelijke omschrijving, linkje naar jouw website, contact knop en voeg de locatie van je bedrijf toe. De volgende twee tips zijn voor iedereen van belang die wil groeien op Instagram. Zorg dat je een actieve Instagrammer bent en plaats foto’s van een goede kwaliteit. Hoe actief je bent bepaald namelijk veel voor de vindbaarheid van je Instagram account. Zorg er ook voor dat je minimaal één keer per week iets post. Zo weten nieuwe bezoekers dat het bedrijf leeft en actief is. Qua content is het belangrijk dat deze kwalitatief is. Door content van goede kwaliteit krijg je meer likes, volgers en naamsbekendheid. De laatste tip die BuildSocial meegeeft is het actief gebruiken van stories. Stories staan bovenaan de feed van je volgers, een betere plek kun je niet bedenken. Stories kun je inzetten om snel en luchtig iets van je bedrijf te laten zien of om je volgers om hun mening te vragen. Dit zorgt weer voor meer interactie met je volgers. Instagram stories zijn dus ook zeker de moeite waard voor je zakelijke bedrijfsaccount.

Onze kanalen op een rij

Welke social media campagnes ga jij uitbesteden?