Alle blogs

Facebook ’s professionele dashboard

Professionele inzichten nu ook op Facebook.

Ongeveer een jaar geleden lanceerde Meta het professionele dashboard op Facebook voor een selecte groep. Laatst heeft Meta het professionele dashboard voor iedereen beschikbaar gesteld. Zo heeft iedereen meer opties om te groeien op het platform. Instagram en Pinterest hadden deze soortgelijke optie al lange tijd. Nu is het dus ook beschikbaar op Facebook. Je kan het professionele dashboard vergelijken met pagina’s voor bedrijven. Dit geeft bedrijven en content creators een extra profiel om hun content te promoten, hierdoor zal hun publiek groeien.

Facebook ’s professionele dashboard

Voordelen van het professionele dashboard

Door het professionele dashboard krijg je toegang tot handige tools. Je krijgt toegang tot analytics insights waardoor je precies kan monitoren waar je volgers vandaan komen, hoe oud ze zijn en nog veel meer. Het wordt ook mogelijk voor gebruikers om berichten in te plannen. Dit was al mogelijk voor bedrijfspagina’s maar nu is het hier ook mogelijk. Zo kan je dus voor een hele maand content vooruitplannen. Meta zelf is erg enthousiast over de update, ze zeggen er het volgende over: “Met het professionele dashboard kan je professionele tools gebruiken om een publieke aanhang op te bouwen en geld te verdienen met verschillende programma’s. Ook kan je om meer betekenisvollere manieren contact maken met je publiek. En dit alles kan je allemaal doen met een Facebook profiel wat je al hebt.”

De toekomst van Facebook

Ook is Meta aan het testen met in-stream ads die je kan inzetten vanuit je professionele profiel. In-stream ads zijn video- of afbeeldingsadvertenties die voor, tijdens of na je video’s afgespeeld worden. Met deze in-stream ads wordt het voor content creators mogelijk om hiermee geld te verdienen. Ook wordt deze functie momenteel getest om Facebook Reels. Facebook is bezig met al deze nieuwe functies vanwege de AR en VR tools in de toekomst. Ze willen dat content creators dit kunnen gaan inzetten via het professionele dashboard. Het is dus eigenlijk erg logisch dat Meta bezig is met deze ontwikkelingen want uiteindelijk zorgt dit voor meer betrokkenheid binnen de app.

Aan de slag

Facebook Analyse

BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.