Alle blogs

Call-to-actions op LinkedIn.

Verhoog jouw engagement.

LinkedIn had vorig jaar al een nieuwe handigheid toegevoegd. Voorheen moest je vragen aan mensen om je profiel te volgen. Maar met deze handigheid kan je erg gemakkelijk een op maat gemaakte call-to-action button maken. Zo kan je het engagement van je pagina en profiel een mooie boost geven.

Call-to-actions op LinkedIn

Hierom wil je call-to-actions gebruiken

Er zijn verschillende Call to Action knoppen waar je uit kan kiezen, de knoppen zijn:

  • Neem contact op
  • Meer informatie
  • Registreren
  • Inloggen
  • Bezoek website

Door een CTA toe te voegen aan je post wordt je bereik en engagement enorm verhoogt. De optie brengt meer dan alleen een call-to-action knop. Dankzij CTAs krijg je meer leads en gaat de kwaliteit van deze leads ook nog eens omhoog. Wanneer je toegang hebt tot analytics kan je precies volgen hoe elke call-to-action klikken genereerd.

Alle marketingstrategieën en acties zijn bedoeld om ons publiek te laten zien dat onze producten of diensten oplossingen voor hen kunnen bieden. Om deze reden is de nieuwe call-to-action een fantastische functie. Het stelt elk bedrijf in staat om je publiek naar een website, informatieve landingspagina, contactpagina of iets anders te leiden. Op deze pagina moet je je bezoeker dan zien over te halen om je product of dienst aan te schaffen.

Hoe ziet de nieuwe CTA feature er uit?

Nu je weet waarom een call-to-action zo belangrijk is ga je de nieuwe feature vast en zeker interessant vinden. LinkedIn heeft nu namelijk een geweldige nieuwe CTA feature toegevoegd. Je kan nu CTAs direct aan afbeeldingen toevoegen. Het nadeel is dat je momenteel de links alleen kan toevoegen aan afbeeldingen op je telefoon, dit is dus niet ideaal. Er zijn ook zeker wat styling en formaat bugs die gefixt moeten worden maar wij zijn erg positief over de nieuwe update!

Zo maak je een goede call-to-action op LinkedIn.

Elke goede call-to-action begint met goede content. Wanneer je een mooie post hebt moet je jezelf een paar vragen stellen.

  • Wat wil je dat je publiek denkt?
  • Hoe wil je dat ze zich voelen?
  • Wat wil je dat ze doen?

Door antwoord te geven op deze vragen kom je er achter wat voor call-to-action je nodig hebt. Als laatst, als je wil dat mensen iets doen, bijvoorbeeld een klein ding zoals op je CTA klikken. Zorg er dan voor dat je pakkend en doelgericht bent zodat je de doelgroep kunt triggeren.

Aan de slag

Jouw bereik vergroten op LinkedIn.

Start met een vrijblijvende analyse, zodat jij weet waar jij op dit moment staat. Een concrete analyse boordevol handige tips en trics afgesteld op jouw business case.