Alle blogs

Pinterest Trends: nieuwe tool voor adverteerders

Pinterest blijft ontwikkelen.

Gebruikers van Pinterest zitten vooral op het platform voor inspiratie. Van zoeken naar nieuwe trends tot het klikken op advertenties om iets aan te schaffen. Gebruikers verwachten te vinden waar ze naar zoek op zijn en staan open om iets te kopen. Nog niet zo lang geleden hebben ze een nieuwe tool voor adverteerders gelanceerd. Deze tool support het hele traject van je advertentie, vanaf het begin van je campagne tot de rapportage van de campagne en is bijvoorbeeld handig voor Pinterest shopping.

 

Pinterest: nieuwe tool voor adverteerders

Trends & API

De uitgebreide tool helpt adverteerders om diepere inzichten te krijgen in het plangedrag van andere pinners om campagneplanning te ondersteunen door middel van advertentiemateriaal en targeting. Daarnaast is er een nieuwe API beschikbaar wanneer je klaar bent met de campagne. Deze API voor conversies biedt adverteerders een uitgebreid overzicht van de campagneprestaties en laat zien welke acties je doelgroep op jouw site hebben uitgevoerd. De nieuwe Pinterest API zal de komende weken ook wereldwijd conversiefuncties integreren met commerce partners zoals Shopify en Google Tag Manager.

 

Pinterest Trends tool

De Pinterest Trends tool kan adverteerders helpen om extra goed te scoren in Q4 met alle vakanties en feestdagen. De nieuwe features van Pinterest Trends zijn op zich al erg interessant maar het wordt pas echt interessant hoe adverteerders de tools gaat inzetten om prestaties voor hun bedrijf te boosten. De nieuwe features voor trends zijn:

  • Trends die je doelgroep leuk vindt.
    Dit is een widget op de homepagina van Pinterest Trends die adverteerders laat zien wat trending is bij hun doelgroep en volgers in de afgelopen 90 dagen.
  • Demografische trends.
    Deze feature helpt adverteerders filteren op leeftijd, plaats, tijd en onderwerp.
  • Seizoensgebonden trends.
    Elk seizoen kent nieuwe trends. Met inzichten tot seizoensgebonden trends wordt het makkelijker voor adverteerders om hun content en marketing af te stemmen op je doelgroep. Het is namelijk erg verschillend per seizoen met welk onderwerp je doelgroep het meest mee betrokken is.

 

De Pinterest API voor conversie.

De Pinterest API voor conversie is een nieuwe, veilige en betrouwbare manier voor adverteerders om hun gegevens aan Pinterest te koppelen. Hierdoor kunnen ze beter targeten en meten. Door deze tagloze oplossing krijgen adverteerders voortdurend inzicht in de prestaties. Tegelijkertijd kunnen ze advertentiecampagnes optimaliseren. Dit is erg belangrijk naarmate de industrie blijft ontwikkelen.

De afgelopen tijd hebben honderden adverteerders getest met deze nieuwe API om de resultaten ervan te observeren. De eerste bevindingen zijn erg positief, niet alleen voor het meten van conversie maar ook voor de prestaties van de campagnes. Adverteerders die de API hebben gebruikt in samenwerking met Tags zien een 14% betere CPA en een stijging van 36% in conversies. De API wordt het meest gebruikt voor checkouts maar het brengt ook nieuwe inzichten voor het toevoegen aan de winkelmand en paginabezoeken.

 

Aan de slag

Pinterest Analyse

BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.