Alle blogs

Nieuwe functie

Berichten inplannen op LinkedIn

LinkedIn lanceerde een nieuwe functie voor het inplannen van berichten. Zo kun jij berichten vanaf heden zonder tussenkomst van een social media tools realiseren en inplannen om later geplaatst te worden. Op deze manier kom jij weer een stap dichter bij een goed gevulde feed en interactie met jouw netwerk. LinkedIn volgt hiermee Facebook en Instagram, die beiden al langer gebruikmaken van een vergelijkbare functie.

Nieuwe functie: berichten inplannen op LinkedIn

Hoe gaat het inplannen op LinkedIn in zijn werk?

Berichten inplannen op LinkedIn is simpel. Nadat je een update hebt geschreven, klik je op het uurwerk-icoontje en kies je een tijd en datum waarop het bericht geplaatst moet worden. De nieuwe optie is te vinden onder het tabblad ‘berichten’, waar je ook andere opties hebt voor het maken van een update, zoals een poll of een video.

Waarom is het handig?

Posten op social media is een tijdrovende klus, maar het is wel belangrijk om een actieve aanwezigheid te hebben. Door berichten van tevoren in te plannen, kun je ervoor zorgen dat je netwerk jou blijft zien en kom je weer een stap dichter bij een consistente social media aanwezigheid.Als je moeite hebt met regelmatig posten, kun je er nu voor kiezen om alle updates van de week in één keer in te plannen. Het is wel belangrijk om hierbij verschillende soorten berichten te plaatsen, zodat je niet in één keer alle aandacht opeist. Een fijne manier om dit te doen is door de 80/20-regel toe te passen: 80% van de berichten moeten informatief of entertainend zijn, terwijl 20% ervan gericht moet zijn op het verkopen van je product of dienst. Zo houd je het leuk voor je volgers én krijg je meer aandacht voor je bedrijf of merk.

Aan de slag

LinkedIn Analyse

BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.