Alle blogs

Wat zijn de trends?

LinkedIn marketing in 2021

Wat kunnen B2B en B2C bedrijven verwachten van LinkedIn in 2021 en wat zijn de belangrijkste marketingtrends? Onze LinkedIn specialisten zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om jouw LinkedIn campagnes tot een hoger niveau te tillen. Het spotten van trends hoort hier dan ook zeker bij. De volgende drie trends zijn dan ook belangrijk voor LinkedIn marketing in 2021:

  • Innovatie
  • Digitale ervaringen
  • Groei door partnerschappen

Deze drie trends, samengesteld door afgenomen enquêtes en LinkedIn specialisten, zijn degene die zeker impact gaan hebben op hoe wij met Linkedin marketing om zullen gaan in 2021

LinkedIn marketing in 2021

B2B Linkedin marketing 2021.

Volgens de CMO-enquête, die in juni 2020 is afgenomen, zijn B2B bedrijven optimistischer over de economie in de nasleep van het coronavirus dan B2C bedrijven. Zelfs zo dat schattingen suggereren dat de verwachte marketinguitgaven alleen maar zullen stijgen in 2021.

Ook is uit deze enquête een duidelijk punt naar voren gekomen, namelijk dat de grote waarde die klanten aan een digitale ervaring hechten hoog zal blijven én niet zal terugkeren naar het niveau vóór de pandemie. Het is voor bedrijven dus noodzakelijk om digitaal fit te worden (als ze dit al niet zijn) én te blijven. Een digitale marketingstrategie is in 2021 dus eerder noodzaak dan een mooie aanvulling op de marketingmix.

Ook de uitgaven op het gebied van influencers zullen met LinkedIn marketing in 2021 verder stijgen. De verwachting is in het bijzonder dat ook steeds meer bank- en professionele diensten gebruik gaan maken van dit type marketing.

Als laatste zullen B2B in 2021 zich meer richten op waardevolle partnerschappen. Deze worden namelijk beschouwd als de motor voor groei op lange termijn. Het verkennen én opbouwen van nieuwe partnerschappen met andere bedrijven is de manier voor kleine bedrijven om te kunnen groeien. LinkedIn marketing zal hier in 2021 een grote bijdrage in hebben.

B2C LinkedIn Marketing 2021.

Maar wat heeft de toekomst in petto voor B2C-marketeers? De voorspellingen zijn dat AI, merkwaarden én mobiele en sociale uitgaven de B2C de marketingtrends van 2021 zullen worden. Als het om personalisatie gaat zal een simpele ‘hier voornaam invullen’ tag in een e-mail niet meer werken, maar zal er echt van AI gebruik gemaakt moeten worden om de klant dat persoonlijke gevoel te geven.

Ook mobiele en sociale media uitgaven zullen verder stijgen in 2021. Deze bereikten al een hoogtepunt tijdens de pandemie. De uitgaven voor mobiele apparaten zullen de komende 12 maanden met LinkedIn marketing toenemen en men is zich er steeds meer van bewust dat een goede ervaring op mobiel een must is. De uitgaven voor LinkedIn marketing in 2021 zullen logischerwijs dan ook blijven stijgen.

Wil jij aan de slag met LinkedIn marketing in 2021 en zoek je een gespecialiseerd social media marketing bureau dat ruime ervaring heeft met het opzetten van LinkedIn campagnes? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag om van LinkedIn marketing 2021 een groot succes te maken!

Enthousiast over LinkedIn.

Ben jij geïnteresseerd over de mogelijkheden van deze nieuwe feature voor jouw bedrijf? De specialisten van BuildSocial vertellen jou graag meer!

Aan de slag

LinkedIn Analyse

BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.