Afgelopen week heerste er onrust op het online web. Het kon immers toch niet zo zijn dat LinkedIn kanalen als Facebook en Instagram achterna ging? Het platform dat zo bekend stond om haar zakelijke focus en de ‘correcte’ berichten, werd toch niet losser door het toevoegen van ‘verhalen’?
Niets bleek minder waar, want LinkedIn maakte medio mei jl. bekend dat zij haar eigen ‘LinkedIn Stories’ ging uitrollen. Zoals gezegd kenden we dit type content eigenlijk al van sociale kanalen als Snapchat, Facebook en Instagram. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om foto’s of video’s voor een beperkte duur van 24 uur beschikbaar te stellen voor haar volgers of andere geïnteresseerden. Een populaire feature welke vaak ingezet wordt:
Zoals je ziet zijn bovenstaande berichttypes vaak gekoppeld met informele momenten. Gezien de formaliteit van LinkedIn heerste er wat ‘onrust’ of het platform hiermee niet de verkeerde weg in sloeg. Terecht?
Gelukkig bleek deze angst niet gegrond te zijn. Direct bij lancering van de LinkedIn Stories bracht men een aantal do’s and don’ts naar buiten. Op deze manier willen zij erop inzetten dat het kanaal nog even veel gefocust blijft op werkgerelateerde zaken als dat het altijd is geweest. Wat ons betreft een kleine moeite, maar een groot gemakt om de kwaliteit van het netwerk te handhaven. Wij hebben de do’s en don’ts voor jou op een rij gezet.
Do’s om het maximale uit jouw LinkedIn Stories te halen:
De dont’s voor Stories op LinkedIn:
We horen je denken: ‘… maar dat deden we toch allemaal al wel/niet?’. Precies, dat klopt! Daarom zijn wij ook blij met deze toevoeging aan het sociale platform, omdat het een extra mogelijkheid is om belangrijke elementen uit te lichten aan jouw relaties. Als deze nieuwe feature op de correcte wijze ingezet wordt, is het immers een mooi berichttype om tijdelijke acties te delen, projecten uit te lichten of bedrijfsnieuws te delen! Als toevoeging aan jouw aanwezigheid op het kanaal of juist om posts te delen waar je normaal over twijfelde. Tot op heden zijn wij blij verrast!
Ben jij geïnteresseerd over de mogelijkheden van deze nieuwe feature voor jouw bedrijf? De specialisten van BuildSocial vertellen jou graag meer!
Aan de slag
BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.