Alle blogs

Nieuwe ontwikkelingen van Pinterest

Pinterest en Het Louvre.

Pinterest heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met Het Louvre. Hierdoor kunnen gebruikers de historische kunst galerij van Het Louvre zien door korte video’s op Pinterest. Iedereen weet inmiddels dat TikTok en Instagram Reels razend populair zijn. Ook op Facebook heb je reels. De korte video’s werken erg goed en daar willen andere grote social media platformen een graantje van mee pikken natuurlijk. Pinterest wil dit ook gaan doen en doet dit op geheel eigenwijze.

Nieuwe ontwikkeling van Pinterest

Een kijkje achter de schermen

Het idee van Pinterest is erg creatief. Gebruikers van Pinterest kunnen zo meekijken achter de schermen van Het Louvre. Zo zien ze niet eerder getoonde elementen en dit brengt meer engagement mogelijkheden met zich mee. Het was al mogelijk om video’s te posten op Pinterest maar het is niet zo’n succes als TikTok of Instagram. Op deze manier probeert Pinterest meer gebruikers op haar platform te krijgen. Pinterest zegt er zelf over dat je nu door originele video’s Het Louvre goed kan bekijken met haar meesterwerken en architectuur. De video’s nodigen gebruikers uit om kleine details te zien in het museum zoals het prachtige plafond en mooie uitzichten uit de ramen.

Pinterest Shopping livestreams

Het is een erg goed initiatief van Pinterest om hier mee te beginnen. Door deze stunt creëren ze awareness en maken ze meer ruimte voor engagement. Natuurlijk zal het niet bij Het Louvre blijven. In de toekomst zullen er steeds meer categorieën op het platform verschijnen zoals reizen, decoratie, koken, kleding en nog veel meer. Ook wil Pinterest meer gaan inzetten op Livestreams. Want niet alleen de korte filmpjes doen het goed. In China is er nu een enorme trend bezig namelijk Livestream-shopping. In Amerika en Europa zie je dit fenomeen nog niet terug maar dit kan veranderen in de toekomst. Het is natuurlijk een enorm gat in de markt.

De toekomst van Pinterest

Vooralsnog blijf Pinterest meer focussen op cultuur en geschiedenis en haar gebruikers vermaken door unieke content. Ze omschrijven zichzelf namelijk als een ‘discovery platform’ met focus op producten. Maar met deze nieuwe aankondiging van de samenwerking met Het Louvre zetten ze een stapje dichterbij naar een nieuw platform. Ze zullen het namelijk niet houden bij cultuur en geschiedenis. Op de lange termijn zal het steeds meer gaan richting entertainment wat zal leiden tot nieuwe verkoopmogelijkheden. Het is in ieder geval een erg interessante ontwikkeling van Pinterest.

Aan de slag

Pinterest Analyse

BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.