Social commerce
TikTok is al een tijdje bezig met de ontwikkeling van in-app shopping. Sinds een paar maanden is deze functie al beschikbaar in Engeland en een aantal Aziatische landen zoals Thailand, Vietnam en Singapore. Ze gaan nu eindelijk bezig met het testen van deze feature in Amerika. Hopelijk volgt Nederland niet lang daarna. Ze zijn bezig met deze uitbreidingen omdat ze de grootsten willen worden in de social commerce space. TikTok ziet natuurlijk in dat hier erg veel geld te verdienen valt. Instagram beschikte al enige tijd over in-app shopping en dat is een groot succes, er maken namelijk meer dan 130 miljoen mensen gebruik van in-app shopping.
Met de expansie van in-app shopping probeert TikTok dus de grootste te worden in de social commerce space. Volgens het laatste nieuws is TikTok ook bezig met het bouwen van fulfillment centrums in de US. Dit betekent dat TikTok niet alleen de concurrentie aangaat met Instagram, Facebook en Pinterest maar ook met het grote Amazon. Onze Nederlandse bol.com zal er dus ook een nieuwe concurrent bijkrijgen.
Door deze voordelen wordt het voor klanten erg interessant om via TikTok te shoppen. TikTok’s beslissing om in de social commerce space te groeien is erg logisch en kan erg lucratief zijn. Het is nog wel aankijken hoe goed ze de concurrentie met Amazon aangaan.
Als je eraan denkt om je eigen TikTok shop op te zetten dan ben je waarschijnlijk een verkoper. Je moet dan naar het TikTok seller center gaan om je aan te melden. Er wordt gevraagd om wat documenten op te leveren zoals je bank account etc. Hierna kan je je producten toevoegen en klaar is kees. Houd er wel rekening mee dat TikTok enkele voorwaarden heeft. Zo moet je minimaal 1000 volgers hebben, 18 jaar oud zijn, een video geplaatst in de afgelopen 28 dagen en minimaal 50+ views hebben de afgelopen maand.
Aan de slag
BuildSocial helpt je graag zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de dromen van jouw klanten! Vraag een analyse aan of stel gelijk een briefing op voor onze specialisten.